Napisany przez link dnia 2020-03-09 11:22:20. Aktualizowano 2025-04-25 12:32:20
Ulotki reklamowe mają ciężkie życie. Zazwyczaj są brane przez przechodniów tylko po to, żeby schowali je do kieszeni, a później wrzucili do najbliższego kosza. Jeżeli inwestujesz w ulotki reklamowe, to z pewnością nie chciałbyś dla nich takiego scenariusza. Jak nie narazić się na straty finansowe i skutecznie zareklamować swoją firmę za pomocą ulotek? Zanim odpowiemy na to pytanie, to chcielibyśmy podkreślić jeszcze to, że ulotki reklamowe są tak nieskuteczne głównie z tego powodu, że trafiają do przypadkowych osób.
W wielu przypadkach niestety tak. Praktycznie każda firma drukuje ulotki reklamowe, ponieważ traktuje to jako konieczność. Na korzyść ulotek przemawia fakt, że poprzez ich kolportaż do skrzynek pocztowych, Twoi potencjalni klienci, mają szansę, dowiedzieć się o oferowanych przez Ciebie produktach albo usługach. Niestety w wielu przypadkach ulotki są bardzo nieprzemyślane, projektowane w ciągu kilku minut. Właśnie dlatego można na nich znaleźć mnóstwo informacji, ale niewiele z nich jest przydatnych dla potencjalnych odbiorców. Wadą ulotek reklamowych jest również to, że nie ma żadnego sposobu, aby sprawdzić, czy są skuteczne. Taka jest smutna rzeczywistość. Ulotki reklamowe, zarówno ich projekt, jak i wydruk to nie jest mała inwestycja.
W wielu przypadkach nie jest winna sama treść ulotki, ale to, że jest ona przekazywana potencjalnemu klientowi przez zupełnie nieznaną mu osobę na ulicy. To skutecznie zniechęca do zapoznawania się z jej treścią. Osoba, która otrzymała ulotkę reklamową, najczęściej patrzy na nią tylko przez sekundę. Właśnie tyle czasu masz na to, żeby przyciągnąć jej uwagę. Jeżeli Ci się to nie uda, to Twoja ulotka reklamowa za chwilę wyląduje w koszu. Osoba, która ma w ręce Twoją ulotkę, od razu powinna widzieć, że skorzystanie z Twoich usług da jej wymierne korzyści. Tutaj liczy się czas. Osoby, które idą ulicą, w większości przypadków nie wybrały się na niedzielny spacer, tylko gdzieś biegną. Naprawdę nie mają czasu na czytanie ulotek. Dlatego umieszczanie na nich na przykład szczegółowego menu, opisu usług bankowych albo kosmetycznych, nie ma żadnego sensu.
Musisz zrobić coś, co spowoduje, że Twój potencjalny klient będzie chciał zatrzymać taką ulotkę. To znaczy co? Przykładowo, może to być obietnica zniżki na określone dane lub produkt z tą ulotką reklamową. Oczywiście nie może tu być żadnych haczyków i ta obietnica musi zostać przez Ciebie dotrzymana. Pamiętaj również o tym, że im mniej treści zamieścisz na ulotce reklamowej, tym lepiej. Gdy podasz stronę internetową, to zainteresowana Twoją działalnością osoba i tak Cię znajdzie.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź w DrukarniaWydruk.pl
Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.