Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

Komunikacja międzykulturowa i różnice kulturowe

  • Termin: 2024-05-22 - 2024-05-23
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: 1300.00 zł
  • Cena brutto: 1599.00 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie zamknięte. e-learning czyli szkolenie za pośrednictwem internetu.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

  • 01-971 Warszawa, Mazowieckie
  • Farysa 64
  • Telefon: 505 273 550
  • Fax: 22 266 08 51
  • Email: biuro@projektgamma.pl
  • www: www.projektgamma.pl
Firma szkoleniowa Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

IDEA SZKOLENIA


Zobacz szkolenie: Komunikacja międzykulturowa i różnice kulturowe


Celem szczegółowym szkolenia jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie:

  • umiejętności komunikacji i współpracy z reprezentantem obcej kultury
  • własnych uwarunkowań kulturowych i ich wpływu na percepcję świata oraz tego, jak różnice kulturowe warunkują przebieg komunikacji biznesowej;
  • dostosowania swojego zachowania do kontekstu kulturowego klienta i radzenia sobie w sytuacjach niejednoznacznych;
  • komunikacji zgodnie z obowiązującym w danej kulturze kodem komunikacyjnym – werbalnie, pozawerbalnie i wirtualnie;
  • postawy otwartości wobec innych kultur i postrzegania różnorodności jako zasobu;
  • efektywnego zarządzania różnorodnością w zespole i wykorzystywania jej potencjału;
  • efektywnej komunikacji w różnorodnych zespołach;
  • specyfiki różnic wynikających z innego kontekstu kulturowego;
  • kształtowania wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic;
  • przeciwdziałania konfliktom wynikającym z różnic;
  • uświadomienia sobie „nieświadomego uprzedzenia” (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji;
  • przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów;
  • tworzenia możliwości transferu kompetencji, dzielenia się know-how i zarządzania wiedzą w różnorodnym zespole;
  • budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej wykorzystaniu indywidualnego potencjału pracowników;
  • wykorzystywania różnorodności jako narzędzia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Karta Różnorodności, Diversity & Inclusion Rating).

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym jest kultura i jak na nas wpływa?

  • Definicja kultury i koncepcja góry lodowej wg Martinelli Silvio
  • Wpływ kultury i socjalizacji na różnice w wartościach, przekonaniach, obyczajach i postawach
  • Jak definiowanie kultury może pomóc w komunikacji międzykulturowej?
  • Piramida Hofstede (osobowość, kultura, wartości uniwersalne)
  • Proces negocjacji norm zachowań i wartości kulturowych
  • Wymiary kultury
  • Model DIN (Describe – Interpret – Evaluate)

2. Co wynika z różnic kulturowych?

  • Etnocentryzm i etnorelatywizm
  • Stereotypy i uprzedzenia
  • Procesy stereotypizacji (ćwiczenie)
  • Nieuświadamiane uprzedzenia (unconscious bias)

3. Wymiary kultury wg G. Hofstede

  • Praca warsztatowa na podstawie narzędzia do porównywania kultur, określającego następujące wymiary kultury (Hofstede Insights):
    • Dystans do władzy
    • Kolektywizm vs. indywidualizm
    • Kobiecość i męskość
    • Unikanie niepewności
    • Orientacja długoterminowa i krótkoterminowa

4. Kultura a style komunikowania – efektywna komunikacja międzykulturowa

  • Style komunikowania (bezpośredni i pośredni) a konkretne kanały komunikacyjne:
    • Komunikacja mailowa
    • Rozmowa telefoniczna
    • Spotkanie biznesowe
    • Negocjacje
  • Błędy w komunikacji międzykulturowej:
    • Zakładane podobieństwo,
    • Różnice językowe,
    • Błędne interpretacje sygnałów niewerbalnych,
    • Uprzedzenia,
    • Skłonność do formułowania sądów wartościujących,
    • Wysoki poziom lęku lub napięcia.
  • Sposoby na unikanie błędów w komunikacji

5. Kultury niskiego i wysokiego kontekstu. Zwyczaje i savoir vivre

  • Zwroty grzecznościowe
  • Przywitanie, wręczanie wizytówek, prezentów
  • Sposób postrzegania czasu i możliwe nieporozumienia wynikające z różnic

6. Wywiad kulturowy

  • Rola pytań w wywiadzie kulturowym – otwarte, zamknięte, projekcyjne
  • Jak rozmawiać z pracownikiem pochodzącym z obcego kręgu kulturowego – symulacja

7. Po przyjeździe do obcego kraju – strategie akulturacji

  • Po przyjeździe do innego kraju
  • Szok kulturowy wg Kalervo Oberg i jego etapy (Honeymoon, Distress, Reintegration, Autonomy, Independence)
  • Rezultaty szoku kulturowego
  • Sposoby radzenia sobie z szokiem kulturowym – studia przypadków
  • Krzywe akulturacji
  • Negocjacje norm zachowań i wartości kulturowych – symulacja

Gamma - szkolenia HR

Odkryj, jak efektywne szkolenia HR mogą rozwinąć Twoje podejście do rekrutacji, motywacji i rozwoju pracowników, podnosząc efektywność całej organizacji. Sprawdź nasze szkolenia HR. Zaufaj firmie szkoleniowej 2024 roku!

Najnowsze szkolenia:

Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Planowanie pracy własnej i podwładnych. Delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie

Konstruktywne rozmowy oceniające i rozwojowe
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Rozmowa podsumowująca bądź oceniająca może być wartościowym doświadczeniem dla menedżera i pracownika.

Management 3.0, czyli menadżer w świecie VUCA
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Rola mentora, zasady prowadzenia mentoringu wpływające na rozwój mentee, wykorzystanie informacji zwrotnej, mentoring online

Multigeneracje – zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Różnorodność pokoleniowa w zespole olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie.

Wczoraj kolega, dziś przełożony Budowanie autorytetu nowego menadżera
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.

Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

Turkusowe przywództwo
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens.

ZESPÓŁ 3E = Zarządzanie Emocjami, Energią i Elastycznością zespołu
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę!

Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Komunikacja międzykulturowa i różnice kulturowe, Szkolenie Dział Personalny HR, systemy motywacyjne, zarządzanie talentami, komunikacja wewnętrzna, . zamkniete, e-learning

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.